آیا مایلید احتمال حاملگیتان زیادتر شود؟
بــرای سـفارش پـروژه خـود به لـیـنک روبـرو رفـتـه و پـس از پـــر کــردن فــرم، ســـــــــفارش خـــود را ارســــــال کـــــــــنید.
پــــس از ارســــال ســـــفارش، پـــــاســخ شـــما را حــــــداکــــثر تـــــــــــا 12 ســـــــــــاعت خـــــــــــــواهیــــــــــــــم داد.
سفارش پروژه »

آیا مایلید احتمال حاملگیتان زیادتر شود؟

محمد پورداداش

بازدید : 2,257 views بار
http://takhtekhab.ir/wp-content/uploads/00283.gif

غلات
هیچ لزومی ندارد برای کاهش وزن خود قید کربوهیدراتها را بزنید. تنها کافی است انتخاب عاقلانه ای داشته باشید! کربوهیدراتهای مرکب به شکل برنج قهوه ای، جو دو سر و نان غلات در دسترس شما هستند و هیچ عوارض مخربی بر قند خون یا انسولین بدن ندارند. خوراکیهایی که موجب بهبود عملکرد انسولین در بدن میشوند میتوانند احتمال بارداری را افزایش دهند.

پروتئین های گیاهی
پروتئین با منشا گیاهی مانند حبوبات، لوبیا و بادام زمینی برخلاف پروتئین های حیوانی همچون گوشت قرمز و گوشت ماکیان، خاصیت باروری دارند. حبوبات همچنین سرشار از آهن هستند و توان باروری را افزایش میدهند. قرار نیست گیاه خوار شوید اما توصیه میکنیم مصرف پروتئین های حیوانی را محدود کنید.

لبنیات پرچرب
ممکن است به فکرتان نرسیده باشد که شیر، بستنی و لبنیات پرچرب هم بتوانند توان بارداری را افزایش دهند اما مطالعات نشان میدهند خانمهایی که زیاد از این خوراکیها استفاده میکنند، در مقایسه با آنهایی که لبنیات فاقد چربی یا کم چرب میخورند مشکلات کمتری در رابطه با تخمک گذاری دارند. مهمتر اینکه محصولات لبنی سرشار از کلسیم هستند و کلسیم یکی از مواد لازم برای باروری است. شما میتوانید روزانه یک وعده لبنیات بخورید اما افراط در مصرف لبنیات پرچرب توصیه نمیشود.

میوه ها و سبزی های تازه
محصولات تازه همیشه برای بارداری سودمند هستند. میوه ها و سبزی های تازه حاوی آنتی اکسیدان بوده و برای تولیدمثل سالم لازمند. به علاوه، میوه هایی مانند پرتقال و دیگر مرکبات، سبزیهای سبز و توت فرنگی حاوی فولیت هستند. لازم است پیش از آن که به فکر بچه دار شدن بیفتید، فولیت را به اندازه کافی در برنامه غذایی خود بگنجانید. کمبود فولیت می تواند نارس شدن نوزاد را به دنبال داشته باشد.

چربی های سالم
چربی های تک غیر اشباع و پلی غیراشباع و اسیدهای چرب امگا ۳ در زمره چربی های سالم قرار می گیرند. این چربیها حساسیت انسولین را بالا برده و باروری را تقویت میکنند. مغزهای خوراکی، آووکادو، تخمه کدو حلوایی، ماهی سالمون و کنجد و ساردین منابع خوبی از چربیهای مفید هستند. همچنین می توانید میل خود به مصرف غذاهای کنسرو شده که سرشار از چربیهای ترانس و اشباع است را کاهش دهید.

شما با ترکیب موارد فوق میتوانید خوراکی های خوشمزه ای تهیه کنید. ترکیب غذاهای فوق موجب تشدید خاصیت بارورسازی آن ها میشود. به عنوان مثال شما میتوانید ماهی سالمون را به همراه آووکادو مصرف کنید. افزودن مغز بادام به مالت موجب خوشمزه تر شدن صبحانه شما میشود. در نهایت میتوانید علاوه بر تهیه یک غذای خوشمزه، از افزایش توان بارداری نیز بهره مند شوید.
http://goldwife2.ir/pic/BANNER/vip-ads/test.jpg


مطالب مرتبط :



برچسب ها :

نویسنده : omid5586 , تاریخ انتشار : ۶ام دی ۱۳۹۳ , شماره مطلب : 1511

۱ دیدگاه
  • sondos می‌گه:

    سلام

    ببخشید بنده جزء کاربران ویژه هستم ولی این مقالاتی که میفرستید وقتی میخوام برای مطالعه ادامه مقاله وارد سایت بشم نمیتونم. حتی وارد تالار هم نمیتونم بشم با اینکه عضو شدم

    البته فک کنم سایت عوض شده بنده عضو سایت تخت خواب هستم. و مقالات جدیدی که ارسال میشه تو این سایت نیست
    و اینکه چرا از هر مقاله دوتا ایمیل دریافت میکنم؟